tiistai 1. syyskuuta 2009

Tokoa

Tänään oltiin taas tokoilemassa. Meitä oli paikalla 5 koirakkoa. Paljon oli asioita tälläkin  kerralla. Kaikkia ei taaskaan edes muista mitä tehtiin, kun niin paljon käytiin asioita läpi.

Ensin oli kontaktin pitämistä häiriön alaisena sekä luoksepäästävyys. Tässä Alma hieman murahti Erjalle, mutta taisi olla nakin syytä, koska samaan aikaan tarjosin nakkia;-) Sitten oli ohitusharjoituksia häiriön alaisena siten, että piti pysähtyä paikalleen istumaan (siis koiran, ei minun;), kun oltiin kohdakkain toisten koirien kanssa. Sitten oli myös paikallaanoloa ensin siten, että koira jää maahan. Hyvin Alma on viikon lenkkitreeneillä tämän oppinut ja jäi hyvin paikalleen. Hieman liian pitkään olin tosin kauempana, koska lähti ilman käskyä tulemaan luokseni. Mutta kun seuraavan kerran olin lyhyemmän  aikaa, niin malttoi pysyä paikallaan niin kauan kunnes palasin takaisin.

Oli myös pelleosuus (en muista millä pellenimellä Erja tätä harjoitusta kutsui;) Eli koira jäi istumaan paikalleen ja me mentiin hieman edemmäksi ja solmittiin esim. kengännauhoja, käännettiin selkä koiralle ym. hullua piti touhuta koiran edessä siten, että koira vain istuu paikallaan. No Almahan ei titetty ollut kuin vähän aikaa ja rupesi ihmettelemään mitä mä touhuun ja tuli katsoon;)¨

Sitten oli uutena asiana täyskäännös, sitä harjoiteltiin namin avulla siten, että koira oli aivan kiinni polvissa ja tehtiin käännöksiä. Sitten oli vielä ainakin tokoeste ja viimeisenä taaas iloinen luoksetulo.

Oli taas aivan antoisa kurssi ja olin tyytyväinen Alman suorituksiin:)

Ei kommentteja: